Felanmälan

Vid akuta ärenden
Vid akuta problem i din lägenhet på sena kvällar och helger, kontakta Securitas jourmontör på nummer 08-657 77 22 . OBS! Detta gäller endast akuta ärenden under kvällstid och på helgdagar.

Allmänna utrymmen
Kontakta i första hand Järva förvaltning. Om det är av akut karaktär finns telefonnummer direkt till fastighetsförvaltaren, Järva förvaltning samt jouren i hissen och entrén, men det finns väldigt få problem som är av akut karaktär som inte innebär att man ringer 112. Om man i onödan ringer fastighetsförvaltaren/jourföretaget så kommer föreningen att kräva en på ersättning.

I lägenheten
När det gäller felanmälan i din egen lägenhet går det bra att kontakta vilken firma du själv vill anlita, men såklart kan du få hjälp av vår fastighetsförvaltare, Järva förvaltning. Deras kontaktuppgifter finns nedan. Viktigt att notera är att man som bostadsrättsinnehavare alltid själv står för kostnaderna när det gäller renovering, byten eller underhåll i lägenheten.
info@jarvaforvaltning.se
08-517 844 31

Ekonomiska frågor
Har du frågor kopplade till bostadsrättsavgiften, dess fakturor eller autogiro så ska Riksbyggen kontaktas direkt via deras kontaktformulär eller på telefon 0771-860 860.

Digitalt lås/bokningssystem (Aptus)

 

  1. Viktigt att alla boende lägger in sin mailadress för att själva kunna återställa lösenord. Finns under inställningar
  2. Har ni blivit utloggade från appen så går det att boka tvättstugan via tavlan i entrén med er blåa tagg tills lösenordet är återställt. Har ni missat en tvätttid kan det dröja några timmar  innan ni kan boka en ny tid. 
  3. Det går även att boka via webb: https://polyporus.aptustotal.se/Aptusportal
  4. Om ni inte lyckas lösa inloggningen själva så skicka ett mail till styrelsen så försöker vi hjälpa att återställa lösenordet.



Informationstips
Om det skulle vara problem med strömavbrott eller vattnet ses aktuell information nedan om det berör fler områden än vår fastighet.
Stockholm vatten AB
Norrenergi